Intranet i SharePoint
Intranet er en SharePoint-baseret løsning, som gør det let for medarbejdere at tilgå og dele oplysninger om virksomheden i ét samlet system.
Sideindhold: Intro > Løsningsindhold > Fremhævede features > Kontakt
Sideindhold: Intro > Løsningsindhold > Fremhævede features > Kontakt
Derfor er Intranet i SharePoint den rette løsning
Intranet i SharePoint – En Microsoft 365-løsning
Førhen var intranettet det første, medarbejderne så, når de tændte computeren i starten af arbejdsdagen.
I dag starter man der, hvor man sluttede i går.
Derfor skal information deles på de netværk, som medarbejderne befinder sig på – Data skal gøres mere tilgængeligt.
Værdien er ikke det man viser, men det man ser.
Med intranet i SharePoint har virksomheden al information samlet i netop dét system, som medarbejderne bruger, og man slipper dermed for at hoppe mellem systemer.
Medarbejderne kan på intranettet følge med i, hvad der sker i virksomheden, og kan dermed føle, at de har en aktie i deres arbejde.
Intranettet kan og bør tilpasses medarbejdernes ønsker og behov, og virksomheden skaber størst værdi ved at lave et simpelt og informativt intranet, som bygger bro mellem medarbejdernes mest benyttede systemer gennem quick-links.
Download prisliste
Download prisliste
Intranettet indeholder blandt andet:
Quick-links til sider
Links til virksomhedens andre sider, f.eks. projekter, sager, kontrakter, CRM, HR-portal osv.
Links til underordnede moduler
Eksempelvis personalehåndbog, telefonlister, bestyrelsesoversigt, teams, kalender, kommende events og møder.
Nyheder fra virksomheden
App med indlæg vedrørende nyheder fra virksomheden, som kan konfigureres til at blive vist på flere sider, f.eks. i WorkPoint.
Social væg
General opslagstavle til deling af uformelle nyheder, eks. vedrørende personalefester, personaleforeninger mm.
Dashboard
Dashboard med overblik over en række relevante statistikker, f.eks. over salg, ulykker eller grønne initiativer.
Call-to-action apps
Apps, som opfordrer medarbejderne til at interagere, f.eks. links til sociale medier eller til idébank, hvor medarbejderne kan bidrage til content creation, sociale arrangementer mm.
Links til seneste dokumenter
Genvej til senest åbnede sider eller dokumenter.
Apps om lokale informationer
Apps, som giver relevante informationer om nærområdet, f.eks. ugens kantinemenu, vejret eller nærmeste hjertestarter.
Fremhævede features
Social væg
Med den sociale væg har virksomhedens medarbejdere mulighed for at dele uformelle nyheder og nemt følge med i, hvad der sker i virksomheden på et mere uformelt niveau.
Den sociale væg kan bruges til flere formål, udover deling af nyheder. Den er oplagt til at dele mere uformel information, såsom opfølgning på firmafest i form af en takke-tekst og billeder fra begivenheden. Det er også oplagt at dele information om personaleforeninger på den sociale væg, og dermed promovere disse og invitere til interaktion, sociale begivenheder mm. Derudover kan væggen eksempelvis også bruges som intern byttecentral for overskydende projektmaterialer. Den sociale væg kan med andre ord have mange forskellige funktioner og formål.
Megamenu
Megamenuen kan tilpasses virksomhedens specifikke behov gennem få, simple ændringer. Hermed kan menulinjen konfigureres, således at medarbejderne har nem adgang til virksomhedens forskellige sider, f.eks. WorkPoint, hvis det er det, der ønskes.
FAKTABOKS
- Standardløsning i Microsoft 365: Løsningen konfigureres i et af de bedste konfigurationsværktøjer på markedet: Microsoft 365 (SharePoint Online).
- Ejerskab over egne data: Løsningen ligger som en forretningsapplikation i SharePoint. Jeres data ligger i jeres egen SharePoint Online tenant. Det betyder, at I har 100% ejerskab over egne data.
- Fuldt skalerbar: Løsningen driftsafvikles i Microsoft Cloud. Det betyder, at løsningen ikke kræver, at I har lokale servere til rådighed. Løsningen kan således skaleres efter behov.
- Nem tilgang: I skal blot have en internetforbindelse. Så kan I tilgå løsningen igennem webbrowseren via PC, tablet eller mobiltelefon.
- Rollebaseret rettighedsstyring, der sikrer overholdelse af virksomhedens sikkerhedspolitik baseret på roller.
- Single sign-on: Nem og sikker adgangssikring med Microsoft Authorization.
Har du behov for et effektivt Intranet i Microsoft 365
– eller er du blot nysgerrig?
Så tøv ikke med at tage fat i mig til en uforpligtende snak om mulighederne.