Energiselskabet Verdo har styr på fjernvarmeleverancen med effektiv sagsstyring og GIS lokation

Hos Verdo er alle sager bundet op på enkeltadresser i virksomhedens sagsstyringsløsning. Overblikket er totalt i GIS, og på de enkelte sager kan Verdos medarbejdere nemt tilføje ændringer og trække historik.

Verdos afdeling for distribution af fjernvarme står for det omfattende ledningsarbejde, der skal sikre, at varmen når fra kraftværket og ud til kunderne. Her er Fredrik Bentsen ansvarlig for al IT, herunder ledningsregistrering og hjælpesystemer rundt om ledningsanlægget.

”Vi skal kunne gemme al information omkring ledningsarbejdet ved en kunde. Vi indgår i langvarige forhold med vores kunder, så vi skal vide alt på den enkelte sag. Det er også vigtigt af juridiske og økonomiske årsager, at vi har en historik, hvis der eksempelvis opstår skader eller andet uforudset”, fortæller Fredrik Bentsen.

 

Journalisering gjort enkelt

Alle data kan i dag kobles på den enkelte sag, som samtidigt er en adresse et sted i Randers og omegn. Uanset om det drejer sig om billeder, mails, aftaler eller forskellige former for specifikationer, så er det enkelt for medarbejderne at journalisere.

 

Case - VERDO Sagsstyring

Systemet er glimrende. Det kan lige det, det skal, og alt ligger i dag i vores sagsstyringsløsning. Det tager lidt tid at få folk til at bruge det, fordi vi hos Verdo gennemgår en større digital transformation. Den forandring kræver rigtigt meget af de mennesker, der arbejder med det.

    – Fredrik Bentsen, Verdo

Cutting edge teknologi

Forandringer synes at være kendetegnende for Verdo, der gennem de seneste år har øget både kundebasen og aktivitetsniveauet. Hastigheden i udførelsen af de daglige opgaver er steget, og IT-systemerne skal følge med.

”Vi er i gang med at splitte vores systemer ad i atomer og samle det igen, så alt taler sammen. WorkPoint giver os den fleksibilitet og er god til at integrere. Vi ser fremad og har store forventninger. Potentialet er stort. Blandt andet vil vi automatisere flere af vores forretningsprocesser, og der er det bare fedt at have noget, der er cutting edge. Alt det nye fra Microsoft får vi jo gratis med, fordi vi har en WorkPoint-løsning”, afslutter Fredrik Bentsen.

 

Læs mere om, hvordan valget af nyt system blev en længere og mere slidsom proces end forventet, indtil WorkPoint viste sig at være den ideelle løsning, der favnede Verdos krav og kompleksitet.

Case - VERDO Sagsstyring

Har du lyst til at tage en uforpligtende snak med os ?